تکپلت یک استارت آپ اقماری از شرکت دانش بنیان تِکچی می باشد. شرکت تکچی تنها شرکت تخصصی در حوزه تکنولوژی های اندازه گیری پیشرفته سازمانی در کشور است که با استفاده از پلتفرم اختصاصی خود و بر اساس شاخصها و استانداردهای بومی و بینالمللی توانمندیهای سازمانی، رتبه اعتباری، توانمندی مالی و ارزش داراییهای نامشهود شرکتها و سازمانها را ارزیابی میکند. همینک بیش از 800 شرکت از خدمات ارزیابی و عارضه یابی شرکت تکچی استفاده می کنند که بیش از نیمی از آنها جزو شرکت های کوچک بشمار می روند تکپلت با هدف توسعه فناوری های مرتبط با ارزیابی و عارضه یابی و ارایه خدمات مربوطه به شرکت های کوچک ایجاد گردیده است و تمرکز خود را به ارایه سرویس های توانمند سازی به شرکت های کوچک متمرکز نموده است و هدف خود را توانمند سازی مدیران برای توسعه سریع و کم هزینه و کاهش ریسک شکست در شرکت های کوچک قرارداد ه است (با ما همواره در مسیر رشد باشید )
شرکتهای کوچک بطور روزانه درگیر مسائل و مشکلات بسیاری از قبیل مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی و نقدینگی، مسائل و چالشهای فنی، مسائل محیطی و ارتباط با مراجع قانونی مانند بیمه، مالیات، ادارهجات دولتی ... میباشند که به دلیل کوچک بودن ساختار سازمانی شرکت و تعداد کم کارکنان شرکت، رسیدگی و حل اغلب آنها برعهده مدیران ارشد سازمان قرار میگیرد. در این شرکتها مدیران ارشد همزمان مسؤل حل مسائل کوچک و روزمره و هم مسائل مهم و راهبردی سازمان هستند و عملا نقش چندین مدیر و کارشناس را باهم در شرکت بازی میکنند. اگرچه مسائل شرکتهای کوچک به اندازه شرکتهای بزرگ وسعت و پیچیدگی ندارد ولی تعدد و تنوع آنها زمان و انرژی زیادی را از مدیران شرکتهای کوچک به خود اختصاص میدهد. این وضعیت از یک طرف در حالت عادی فشار و استرس زیادی به مدیران این شرکتها وارد میکند و از طرف دیگر زمانی که تعدادی از مسائل باهم دچار مشکل میشوند مدیران را دچار سردرگمی در اولویتبندی و حل مشکلات نموده و ریسک تصمیمات اشتباه و شکست شرکت را بالا میبرد. مدیران شرکتهای کوچک در هنگام مواجهه با اینگونه شرایط از دو طریق میتوانند ریسکهای شرکت خود را به حداقل برسانند. اولین روش معمول و سنتی در این مواقع استفاده از منتورها و مشاورین با تجربهای است که خود بارها و بارها با این چالشها روبرو شدهاند و تجربه حل آنها را در شرکت خود یا شرکتهای دیگر در کارنامه خود دارند. این روش با وجود مزایای بسیار ارزشمندی که دارد در عمل با دو چالش جدی مواجه است. از طرفی برخلاف تبلیغات موجود در فضای کسبوکار و ارائه این خدمات از سوی بسیاری از افراد و مؤسسات، تعداد این افراد و مؤسسات صاحب صلاحیت در اکوسیستم شرکتهای کوچک بسیار اندک و استفاده از آنها بسیار پر هزینه است و اغلب افراد ومؤسسات مدعی در این زمینه فاقد دانش، تجربه و مهارت لازم برای کمک به مدیران شرکتهای کوچک میباشند و در برخی از موارد نه تنها کمکی به حل مشکلات این شرکتها نمینمایند بلکه با ارائه راه حلهای نادرست هزینه و زمان باقیمانده این شرکتها را نیز تلف میکنند؛ و از سوی دیگر به دلیل مشغله زیاد افراد صاحب صلاحیت، دسترسی به آنها در زمان مورد نیاز برای تصمیمگیری دشوار بوده و ممکن است زمان طلایی حل مسائل از دست برود دومین روش استفاده از ابزارهای تکنولوژیک پیشرفتهای است که با استفاده از دانش متخصصین مجرب حوزه مدیریت و کسبوکار توسعه یافته و امکان استفاده همزمان از دانش و تجربه انباشته متخصصین را در کنار سهولت، در دسترس بودن و کم هزینه بودن در اختیار مدیران شرکتهای کوچک قرار میدهد و میتواند بعنوان یک دستیار هوشمند در کنار مدیران به تصیمیمگیری هوشمندانهتر آنان کمک نماید. پلتفرم تکپلت پلتفرم منحصر بفردی است که همانند یک آینه شفاف در هر لحظه تصویر روشن و دقیقی از جنبههای با اهمیت شرکت را شما ارائه میدهد و طبق الگوریتم منحصر به فرد خود همانند یک مربی مسیر رشد و توسعه شما را مشخص میکند. پلتفرم تکپلت براساس خصوصیات بومی و محیطی ایران طراحی شده است و مدل رشد شرکتی مورد استفاده در آن از مدل تعالی سازمانی بومی ایران TEM1000:2021 الهام گرفته است. این مدل تاکنون مورد استفاده بیش از ۸۰۰ شرکت ایرانی که شامل بیش از ۴۵۰ شرکت کوچک در حوزههای تولیدی، بازرگانی، خدماتی و هایتک قرار گرفته است و اثربخشی خود را به اثبات رسانیده است. تکپلت ماموریت خود را کمک به شرکتهای کوچک برای ایجاد کسبوکار پایدار، کاهش ریسک و توسعه سریع با هزینه کم و اثربخش انتخاب کرده است؛ و در این راه تلاش میکند با مشارکت مشتریان، خدمات خود را در جهت انطباق بیشتر بر نیازهای واقعیشان متمرکز نماید. به این ترتیب اگر با استفاده از تکپلت مدیران شرکتهای کوچک بتوانند: ۱- در هر لحظه مشکلات مهم و اساسی شرکت را شناسایی کنند. ۲- ورای مسائل و مشکلات روزمره نگاهی از بالا به شرکت و کسب وکار خود پیدا کنند و به یک تصویر کلی، هماهنگ و بهم پیوسته از ابعاد مختلف دست پیدا کنند. ۳- به جنبههای پنهان و مهم سازمان توجه کنند و دیگر با مسائل و مشکلات غیرمنتظره غافلگیر نشوند. ۴- چالش سازمان را درک کنند و بتوانند اولویت حل آنها را تشخیص دهند. ۵- شرکت خود را با شرکتهای مشابه و موفق مقایسه کنند و جایگاه خود را در صنعت تشخیص دهند. ۶- احتمال شکست را در کوتاه مدت یا بلند مدت برآورد نمایند. ما به هدف خود دست یافته ایم .
کسانی که با رویاهای بزرگ، در کنار یکدیگر تکپلت را ساختند
توجه به اقتصاد دانش بنیان و نیاز روز افزون شرکتهای ایرانی به توسعه ابزارهای مدیریتی مدرن، گروهی از فارغالتحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران و مدیران باتجربه وحقوقدانان مجرب را گرد هم آورد تا با توسعه فناوری های نوین مدیریتی و تولید ابزارهای مدرن تصمیم سازی مدیران، یاریرسان حضور قدرتمند آنان در عرصه جهانی شوند.
شرکت ها برای حرکت صحیح در مسیر رشد نیاز مند نقشه ای دقیق و قابل سنجش برای حرکت هستند که در طول مسیر حرکت با مراجعه به آن موقعیت خود را تشخیص داده و مسیر بعدی خود را مشخص کنند. در ادبیات مدیریت به این نقشه ها مدل های تعالی سازمانی گفته می شود. شاید نام مدل های تعالی مانند ،TEM ، EFQMمالکوم بادریج یا مدل دمینگ را شنیده باشید، این مدل ها همگی نقشه هایی هستند که مسیر رشد را به سازمانها نشان می دهند. مهمترین تفاوت این مدل ها با هم محیطی است که سازمان در آن قرار دارد. هر کدام از این مدل ها برای یک محیط خاص طراحی شده اند مثلا مدل EFQMبرای شرکت هایی مناسب است که در محیطی شبیه به کشور های اروپایی قراردارند و مدل مالکوم بادریج برای شرکت هایی که در محیط شبیه امریکا هستند و مدل دمینگ هم برای شررکتهایی بامحیط مشابه ژاپن مناسب است. مدل TEMکه در نمایشگاه INOTEX98رونمایی شد، برای رشد شرکت ها در محیط هایی شبیه ایران طراحی شده است و مناسب ترین مدل برای شرکت های ایرانی بشمار می رود. تکپلت در طراحی کلیه خدمات ارزیابی خود از مدل TEMنسخه شرکت های کوچک استفاده می نماید. بر اساس مدل TEMشرکت ها در حرکت به سمت تعالی از سه مرحله اصلی باید عبور کنند مرحله اول تشکیل یک سازمان حد اقلی و کوچک برای توزیع مناسب کارها بین بخش های مختلف شرکت است. در این مرحله میزان توانمندی فرایند های ضروری در یک سازمان کوچک در 10بعد شامل حدود 100فرایند مورد ارزیابی قرار گرفته و شکاف موجود با وضعیت مطلوب و همچنین مقایسه با میانگین دیگر شرکت های مشابه صورت می گیرد. در مرحله دوم نتایج خروجی شرکت شامل نتایج کارکنان، نتایج مالی، نتایج مشتریان، نتایج بهره وری مورد ارزیابی قرارمی گیرد و نقاط قوت و ضعف شرکت در این حوزه ها تعیین می شود. در مرحله نهایی پس از استحکام سازمان و اخذ نتایج مناسب از شرکت، تاب اوری شرکت در برابر شوک های معمول در محیط ایران شامل شوک های اقتصادی، تکنولوژیک، اجتماعی و انسانی اندازه گیری و توانمندی مکانیزم های تاب آوری شرکت مشخص می شود